• کابینۀ شخصی

تحلیل دارایی های کالایی - طلا

تجزیه و تحلیل بازارهای مالی و کالایی

قیمت طلا در پی کاهش ارزش دلار در روز دوشنبه در حال تقویت شدن است.
دلار آمریکا به دلیل گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، با فشار نزولی مواجه است.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در این کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد که افزایش غیرمنتظره بیکاری می تواند بانک مرکزی را مجبور کند که نرخ بهره را کاهش دهد. پاول همچنین به بازارها اطمینان داد که فدرال رزرو به افزایش متوالی نرخ تورم واکنشی عجولانه نشان نخواهد داد. 

قیمت طلا ممکن است با چالشی روبرو شود زیرا بازدهی خزانه داری آمریکا در بحبوحه بهبود احساسات ریسک کاهش می یابد.
در واقع، کاهش بازدهی ایالات متحده نشان دهنده تغییر در تمایل سرمایه گذاران به سمت اوراق خزانه ایالات متحده است که به طور بالقوه می تواند برای دارایی های بدون بازده مانند طلا دردسر ایجاد کند. در عین حال، بازدهی اوراق 2 ساله و 10 ساله خزانه داری آمریکا به ترتیب در 4.60 درصد و 4.21 درصد ثابت ماند. سرمایه گذاران ممکن است امنیت و ثبات نسبی اوراق قرضه را در مقایسه با طلا جذاب تر بدانند.

انتظار می رود داده های تورم آتی ایالات متحده تأثیر قابل توجهی بر قیمت فلزات گرانبها داشته باشد. معامله گران طلا از نزدیک انتشار تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم سال 2023 و گزارش قیمت مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) را در طول هفته رصد خواهند کرد.

 

تحلیل تکنیکال 

از نقطه نظر فنی و در تایم فریم ۴ ساعته می‌توان دید که قیمت‌ها در پایین میانگین متحرک قرار دارند و با اینکه در اندیکاتور استوکاستیک شاهد رسیدن قیمت‌ها به محدوده اشباع فروش هستیم، فشار فروش همچنان بالا است. 

سطح حمایتی ۲۱۵۰ و سطح مقاومتی ۲۱۸۰ دلار مجدداً نقش تعیین کننده‌ای در جهت بعدی حرکت قیمت‌های طلا دارند.

با توجه به اینکه فعالیت خریداران از صبح امروز کمی افزایش یافت اما فروشندگان همچنان فشار زیادی وارد می کنند. آنها تلاش می‌کنند تا خود را به پایین سطح حمایتی ۲۱۵۰ دلار برسانند که در این صورت ممکن است شاهد افت اصلاحی تا محدوده حمایتی ۲۱۲۵ - ۲۱۱۰ دلار باشیم. 

اما خریداران برای بازگشت به روند صعودی ابتدا باید از سطح مقاومتی ۲۱۸۰ دلار عبور کنند تا راه برای رسیدن به سطح مقاومتی ۲۱۹۵ دلار هموار شود. شکست این سطح احتمال رسیدن قیمت‌ها به سقف تاریخی ۲۲۲۳ دلار و یا حتی ثبت ماکسیموم‌های جدید تاریخی را افزایش می‌دهد.